Lilongwe - Malawi - 2016

Hoe gaan we de krachten verdelen?

Vanochtend weer vroeg begonnen. Het was de bedoeling om de muur tot 1m en daarna de drie kolommen verder op te metselen. Eerst de gereedschappen klaargelegd en specie aangemaakt (lekker sjouwen met kruiwagens zand en jerrycans met water). De betonmolen bestaat hier uit één man die het zand en cement door elkaar blijft scheppen tot het goed gemengd is, daarna aanmengen met water in het midden. Naast de metsel troffeldie wij hebben aangeschaft bracht Ronald een extra exemplaar mee. Hierdoor konden Miranda, Lisa en Wouter zeer voortvarend met het vullen van de voegen aan de slag! Ben en Jasper hebben de oude omheining, of wat daarvan over was, alvast weggehaald. Een flinke klus. Bij de stal werd een Kameleon ontdekt door één van de mannen, deze werd natuurlijk uitgebreid gefotografeerd en gefilmd door Jasper.

Miranda heeft Eva de afgelopen dagen verder instructies gegeven inzake voetreflex therapie. Uitsluitend de ontspannings therapie omdat het anders te complex wordt om in zo'n korte tijd over te dragen. Ook heeft Miranda geholpen met het maken van de halfjaar rapportage, Eva kan niet zo goed met de computer omgaan. Jasper en Wouter hebben hierbij ook om de beurt geholpen om mooie tabellen te produceren. Eva wilde graag op de foto met Miranda om bij het rapport te doen dus die fotoshoot heeft Jasper vanochtend verzorgd.

Na de teabreak hebben we nog even kunnen metselen en omheining slopen tot de regen het werken onmogelijk maakte. Snel de muren afgedekt met houten planken zodat de nieuw aangebrachte lagen in iedergeval blijven staan. We hebben nog even afgewacht of de regen over zou gaan, maar daar zag het niet naar uit. Lisa is toen naar Nafasi gegaan, Wouter en Ben zijn naar huis gegaan en hebben er samen een gezellige middag van gemaakt.

Omdat de school na vandaag gesloten is en er tijdens de bouw van de stal meestal werk is voor 2 a 3 van ons, zijn Miranda en Jasper na de teabreak met Inge bij een ander project gaan kijken. Dit betreft een project welke sinds kort ook wordt ondersteund door Doingoood. Hier wordt de revalidatie van kinderen met een beperking na een operatie begeleid. Op zich een mooi project de reisafstand is echter wel een probleem, misschien dat er dichter bij huis nog wat te doen is. Met z'n drieën hebben zijheerlijk in de stad geluncht.

Lisa gaat de komende weken 's ochtends werken bij Nafasi Welfare Homeen komt's middags als de kids daar liggen te slapen lekker helpen bij de bouw. Beide vindt ze erg leuk om te doen.

Miranda of Jasper gaat dan waarschijnlijk aan de slag bij Agape Ministries. E.e.a. is afhankelijk van Jasper zijn voorkeur. Indien Jasper bij Agape aan de slag gaat, bijvoorbeeld om wat Tang Soo Do zelfverdedigingstechnieken aan de kids te leren, komt Miranda helpen bij de bouw of andersom. We houden jullie op de hoogte.

Geschreven door Ben.

joke ram

Wat een geweldig avontuur om te beleven met jullie allen!
Heel veel succes verder en geniet er van!!

Groetjes, Joke.

Astrid Buis

Wat een bijzonder project om zo met elkaar te doen. Waardevol voor jullie en de mensen die er profijt bij hebben. Helemaal top, echt geweldig.
Groeten en heel veel plezier, resultaten en alle andere mooie dingen voor julllie familie Maartense-Kok en de mensen daar, Astrid

Tom

Allemaal verschillende projecten zeg.
Blijf wel in de buurt van elkaar, dat is denk wel fijner.
Leuk dat er op zoveel verschillende manieren geholpen kan worden.

Ps. die kameleon was wel cool.

Sylvia M.

Geweldig al die verslagen van jullie, zo blijven we hier goed op de hoogte van jullie reilen en zeilen! Succes allemaal! X

Ben en Gré

Het blijft leuk om jullie op deze manier te volgen.

Hetty

Weer een leuk verslag.
Jammer dat het af en toe regent

Monique, Joos & co.

Geweldig! Wat een super initiatief. Fijn ook dat we jullie zo een beetje kunnen volgen. Veel succes (en plezier!) nog daar. Groetjes