Lilongwe - Malawi - 2016

Afrika, here we come....

We gaan deze zomer met z'n vijfen naar Kampala - Uganda om vrijwilligerswerk te doen!

Momenteel zijn we druk met de voorbereidingen zodat we zonder al te veel verrassingen aan de slag te kunnen. Er komt veel bij kijken, dat maakt het allemaal wel leuk, we zijn immers nu al met de voorpret bezig!

Onder andere: Een project uitzoeken met de organisatie welke zo goed mogelijk bij ons gezin "past", vliegtickets regelen, oriëntatie beurs bezoeken, aanmelden voor taal cursus, bij ministerie van buitenlandse zaken melden wanneer je weg bent, verklaringen omtrent gedrag opvragen, inentingen inplannen, visums, malaria medicatie regelen, etc...etc...

Via www.Doingoood.nl gaan we ons inzetten voor een school voor gehandicapte kinderen. De komende weken gaan we ons meer verdiepen in dit project (en omliggende projecten) zodat we goed kunnen inschatten waar behoefte aan is en wat we ter plaatse kunnen doen. Wees alvast gewaarschuuwd, we gaan natuurlijk ons best doen om geld in te zamelen zodat we lokale projecten kunnen steunen. Altijd vanuit een gezonde "zelfredzame" gedachte, op termijn moet het project zonder steun verder kunnen. Dat spreekt ons erg aan, niet afhankelijk maar sterker maken. Het wordt ongetwijfeld een heel bijzondere ervaring voor een ieder van ons.

We dachten dat je het leuk zou vinden om op de hoogte te blijven van onze reis en hebben je daarom op de mail lijst gezet. Je kunt er altijd weer vanaf ????.

Groetjes, Ben.

benengremaartense@hetnet.nl

We blijven jullie volgen. Dus schrijf maar.

Tante El

Altijd belangstelling voor werk in Africa,wens jullie veel succes.

Tante Lenie

We zijn naar alles benieuwd hoor, succes

(O)ma Ettta

Het is me gelukt, om erin te komen zodat ik een klein berichtje kan schrijven.
Wel hoop ik veel van jullie te lezen. Tenminste als jullie er tijd voor hebben. Veel succes!